תשפ
פרשת תרומה: לשם מה מקדש
ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם
השכינה חודרת לעולם בשלבים
(1
בסיפור הבריאה היא חודרת ליום השישי בצורה עלומת חן בראשי תיבות שנאמר
י ום ה שישי ו יכולו ה שמים ו הארץ
היא מגשרת בין יום השישי לשבת. חלקה י-ה ביום השישי בעולמנו וחלקה ן-ה עדין בשבת קודש ביום שכולו שבת לעתיד לבא
(2
בסיפור גן העדן היא מופיעה ככלה צד בצד בעלה שנאמר
ביום ברא הויה אלוקים ארץ ושמים
וכך היא ממשיכה להופיע בשאר סיפור גן העדן. לעולם – במשך כל התורה- לא תראה אותה צמודה לבעלה כה קרוב ללא הפרדה ביניהם כמו שני כרובים שכנפיהם נוגעות זה בזו באהבה ם
(3
בדברי חוה לאחר לידת קין מופיעה הויה לראשונה לבדה ללא אלוקים – בכל עצמתה – שנאמר
קניתי איש את הויה
אמנו חוה, מיד לאחר הלידה הראשונה , אחזה ברך הנולד כשגופה שופע אהבה ורחמים וחסד. ברגע מאושר זה חשה חווה לראשונה את חומה ואהבתה של השכינה לילדיה- לנו, לבני האדם. היא חשה זאת מהרחם השופע הורמונים שבגופה ולכן קרויה המידה רחמים. אהבה זאת האדם, הגבר, לא יחוש לעולם. חוה חשה את מה שאמנו שבשמים – הויה- חשה לבניה, לבני האדם
(4
מכאן המשיכה השכינה לרדת לעולם- על הר סיני שנאמר “וירד הויה על ראש ההר” כך שבעוד האלוקים משמיע את עשרת הדברות רחפה השכינה על ההר, והויה ואלוקים הם אחד
(5
ומשם ירדה השכינה לשכון במשכן בין כנפי הכרובים לדבר משם לנביאי ישראל
(6
ומשם יורדת השכינה לשכון בלבנו ללא קירות ומחיצות, אם נקבלה לשם
(7
וכך תובילנו לשבת הנצחית שבה אלוקים שובת והיא שוכנת ומולכת לבד ולעולם